OFİSTE DÜZEN İÇİN
Merhaba, bu aralar ofis düzenleme üzerine çalışıyoruz o
yüzden sizlerle ofis te düzen nasıl olmalı başlıklı ipuçlarını paylaşmak
istedim.
Günümüzün büyük çoğunluğunu geçirdiğimiz ofislerimiz en az
evlerimiz kadar önemli.
Temiz, havadar, iyi bir aydınlatmaya sahip ve düzenli olmalı
hem çalışanlar hem de müşteriler açısından olumlu dönüşlerin alınması için 4
madde muhakkak sağlanmalı.
Ofislerin dağınık olması zihinsel ve fiziksel strese neden
olabiliyor. Aynı zamanda dağınık ofisler, müşteriler ve ziyaretçiler üzerinde
de firmanın duruşunu temsil ediyor. Mesela gelen kişi karışık bir ortamla
karşılaşıyor ise bu xxxxx firması için biz bur da yarım yamalak iş yapıyoruz
mesajını veriyor. Daha kendi ofislerini gerekli enerjiyi verecek şekilde lanse
edemeyen firmanın ilk görüşte müşteriyi negatif yönde etkilemesine yol açıyor.
Peki, neler yapmalıyız.
Kâğıt yokmuş edasında mümkün olduğunca dijital ortama
aktarmalıyız evrak işlerimizi. Ve kaybolma ihtimaline karşı yedeklemeliyiz. Daha sonra dosyaları bulmak için bir
çıkarılabilir disk üzerinde başlığa göre alfabetik sırayla dosyaları saklayın.
Kâğıt olarak muhafaza edilmesi gerek evraklar için ise muhakkak dosya
kullanmalı işimiz biter erine bitmez ise kaldırmalıyız.
Masamızı her akşam muhakkak toplamalı üzerinde hiçbir şey
bırakmadan çıkmalıyız.
Sahip olduğunuz alanları iyi değerlendirin. Mümkün olduğu
kadar duvara raflı dolaplar yerleştirerek bütün dosyaları bu dolaplar içinde depolayın.
Böylece etrafın daha boş ve daha ferah gözükmesini sağlarsınız. Kullanmadığınız
her türlü eşyayı ofisinizden çıkarın.
Çok az ihtiyaç duyduğunuz dosyaları dolapların en üstünde
muhafaza edin.
Çekmece içleri için bölmeli kutular kullanın
Eskimiş bütün dosyaları değiştirin.
Ofisinizdeki bütün dosyaları etiketleyin. Bir etiket
makinesi ile bu işi daha rahat ve çabuk çözebilirsiniz. Ayrıca dosyaları
koyduğunuz kutuların üzerine de bu etiketleri basarsanız bu işlem kutuyu
açmadan içinde ne olduğunu bilmenizi sağlar.
Masanızı düzenli tutmak için fazlalıkları ortadan kaldırarak
minimal bir hava yakalamanız gerekli. Meslek çeşidinize göre devamlı kullandığınız
kalem, cetvel, makas, gibi kırtasiye ürünlerinden birer adet bulundurun
kullanmadıklarınızı ise kaldırın.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum Yazın